در حالت کلی میتوان گفت اینترنت اشیا شبکه ای از اشیاء فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آنها توسط تبادل اطلاعات با تولید کننده، اپراتور یا دستگاههای دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بیشتر باشند. هر کدام از اعضای اینترنت اشیاء به تنهایی توسط سیستم تعبیه شده در آن، قادر به شناسایی هستند و میتوانند با زیرساخت اینترنتِ موجود نیز تعامل داشته باشندداده‌های به‌دست‌آمده از IoT ارزش‌افزوده برای بانک‌ها و مشتریان ایجاد می‌کند. خواسته امروز مشتریان همواره تسهیلات و خدمات شخصی تا حد امکان است، این مسئله در حجم استفاده از بانکداری اینترنتی، اپلیکیشن‌های موبایل بانک و اخیراً در تکنولوژی پرداخت‌های بدون تماس دیده می‌شود. به‌علاوه، مشتریان از بانک‌ها توقع بالاترین سطح امنیت بدون هیچ شکاف اطلاعاتی یا تهدید امنیتی را دارند که همین بزرگ‌ترین مشکل بانک‌ها در عصر IoT است.بانک‌ها به‌عنوان‌مثال، ممکن است برای ایجاد پاداش‌های جذاب و آگاهانه یا سرویس‌های شخصی‌تر و هوشمندتر برای مشتریان از IoT استفاده کنند. همچنین IoT به بانک‌ها در نوآوری و ایجاد راه‌های بهتر برای ارتقای مدیریت ریسک، کاهش هزینه‌ها و بهتر کردن بازده کلی عملیاتی کمک خواهد کرد.بانک‌ها از لحاظ فناوری به‌شدت توانمند خواهند شد تا در خدمت مشتریان شرکتی باشند و به آن‌ها در رسیدن به نتایج بهتر تجاری به دلیل توانایی بانک‌ها در تحصیل و دستیابی به داده‌ها از زنجیره ارزش مشتریان کسب‌وکار، از توزیع‌کنندگان تا خرده‌فروشان، کمک کنند.

 منبع:

1-رسانه راه پرداخت 

آشنایی بیشتر با ما :   http://paspay.net ، http://sk.itp.bz