ماینینگ چیست و از کجا آمده است؟

ماینینگ ارز دیجیتال چیست؟

ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال فرایندی است که در آن تراکنش ارز دیجیتال تایید می شود و به بلاکچین افزوده می شود. با انجام ماینینگ کوین های جدید تولید می شوند و به موجودی در گردش آن ارز دیجیتال خاص اضافه می شود. استخراج ارزهای دیجیتال همچنین باعث می شود ارزهای دیجیتال به عنوان شبکه غیرمتمرکز و بدون نیاز به نهاد مرکزی شخص ثالث کار کنند. یعنی ارزهای دیجیتال بدون نیاز به سیستم متمرکز یا واسطه هایی نظیر بانک مرکزی یا دولت ایجاد می شوند و آنها هیچ دخالتی در فرایند ماینینگ یا تولید کوین ندارند. همچنین به لطف ماینینگ است که شبکه بلاکچین به تولید بلاک خود ادامه می دهد و دایر مانده است.

ماینینگ از کجا آمده است؟

لغت ماینینگ (Mining) در ترجمه به معنی استخراج از معادن می‌باشد اما ارتباط آن با دنیای ارزهای رمزنگاری شده چیست و چرا از این کلمه استفاده کرده‌اند؟ همانطور که می‌دانید استخراج در معادن کار سختی است و به تخصص نیاز دارد و فردی که این کار را انجام می‌دهد ممکن است به پاس زحمتی که می‌کشد طلا یا سنگ قیمتی استخراج کند، در دنیای ارزهای رمزنگاری شده نیز افرادی که سرویس یا خدمتی به شبکه ارائه می‌کنند، به پاس خدمتی که انجام می‌دهند پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش در قالب ارزهای دیجیتالی است و می‌توان گفت ارزهای دیجیتالی از این طریق تولید می‌شوند. به دلیل شباهت این فعالیت با معنای واقعی کلمه‌ی ماینینگ، استخراج ارزهای رمزنگاری شده، ماینینگ نام گذاری شده است.

ماینر چه کسی است؟

به افرادی که فرآیند ماینینگ را انجام می‌دهند ماینر (Miner) می‌گویند. ماینر ها در واقع نود هایی هستند که هدفشان اثبات تراکنش برای خلق یک بلاک است و این ماینر ها می توانند نود کامل و یا نود سبک باشند. ماینر از سخت افزارهایی مانند سی پی یو، کارت گرافیک یا دستگاه ASIC استفاده می کند تا یک مساله رمزنگاری را حل کنند و اعتبار تراکنش را تایید کند.

به نقل از میهن بلاکچین

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی:  www.sizpay.com 

شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان دانش بنیان شد

شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان به جمع شرکت های دانش بنیان پیوست . به گزارش روابط عمومی پیشگامان ، این مجموعه با ارزیابی و تشخیص صلاحیت توسط کارگروه ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت دانش بنیان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

سیزپی (درگاه پرداخت اینترنتی) و پس پی(کیف پول الکترونیکی) از جمله محصولات و خدمات پیشگامان می باشد. امید است این رویداد گامی در جهت توسعه محصولات نوآورانه و کسب رضایت بیشتر  مشتریان باشد.

www.sizpay.com

paspay.net

itp.bz

 

 

بانکداری آینده و تحول دیجیتالی

تحول دیجیتالی و تاثیر آن بر بانکداری 

تحول دیجیتالی، مجموعه تحولات عمیق و تغییرات سازمانها و کسب و کارها در حوزه فعالیت ها، فرآیندها،توانایی ها و مدل های کسب و کار است که به آنها اجازه می دهد تا بتوانند از فرصتهای ناشی از توسعه و ترویج فناوری و تغییرات حاصله ناشی از توسعه آنها در راستای استراتژی ها و اولویت های خود بهره بگیرند. اجزای تحول دیجیتالی در حوزه های مختلف قابل بررسی است.نکته حایز اهمیت آن است که تکنولوژیهای دیجیتال، تغییرات عمده ای در حوزه بانکداری ایجاد نموده اند.بانکهای سنتی هر روز حجم تراکنشهای بیشتری را از کانالهای فیزیکی ارایه خدمات به کانالهای دیجیتال مهاجرت میدهند. ترجیحات مشتریان برای افزایش سهولت و در دسترس بودن خدمات نیز با این تغییر به شدت همسو شده و شتاب بیشتری به آن میبخشد. این موضوع سبب تحول در ساختار شبکه توزیع بانکها شده و علاوه بر کاهش نیاز به شعب فیزیکی، کارکرد و مأموریت شعب را نیز دستخوش تغییر کرده است.  بانکهای ایرانی در مواجهه با این دگرگونی دو راه در پیش رو دارند، یا سعی کنند با نگاه به تجربیات موفق بین المللی و بهره گیری از مدلهای جدید کسب و کار بانکی، خود را با الزامات این دگرگونی تطبیق دهند و یابه انکار تاثیرات این پدیده بپردازند و با تکیه بر مدلهای کسب و کار فعلی، به فعالیت خود ادامه دهند. شواهد به دست آمده از بانکهای بین المللی و حتی برخی صنایع سنتی داخلی نشان میدهد که انتخاب راه دوم و عدم همسویی با تحول دیجیتالی، ضمن کاهش سودآوری و ارزش آفرینی، بقای این موسسات مالی را نیز با مخاطره روبرو خواهد ساخت.

بانکداری دیجیتال

بانکداری دیجیتال، ارایه محصولات و خدمات مناسب ، شخصی سازی و سفارشی سازی شده ، در زمان
مناسب و به طور آنی از طریق ابزار یا کانال های متناسب و یکپارچه شده ارایه خدمت به مشتریان مبتنی بر تحلیل های پیشرفته و در لحظه از داده های مشتریان، می باشد. بر این اساس، بانک های شعبه محور امروزی با گذار از بانکداری الکترونیکی به بانکداری دیجیتالی، تبدیل به بانک های چندکاناله هوشمند، بانک های اجتماعی جذاب و بانک های با اکوسیسیتم دیجیتالی مالی می شوند .

تفاوت بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک:

موضوعبانکداری الکترونیکبانکداری دیجیتال
محل تمرکزمحصولاکوسیستم (مشتری)
هدف کسب و کاریکانال جدید برای محصولاتیکپارچگی برای مشتری 
محل درآمدفروش محصول وفاداری مشتری
هدف عملیاتیدرآمدارزش مشتری
تغییرفرآیندمدل کسب و کار 
عامل موفقیتسرعت در فرآیندنوآوری
عامل تعیین کنندهمسیر ارتباطیداده

به نقل از سند بانکداری آینده ، سال 1398

www.sizpay.com

www.paspay.net

itp.bz

چگونه درگاه پرداخت سیزپی را دریافت کنیم؟

در مرحله اول جهت دریافت درگاه پرداخت اینترنتی  با مراجعه به وب سایت www.sizpay.com ثبت نام را انجام داده و وارد پنل کاربری می شویم. 

مرحله دوم نوبت به تکمیل اطلاعات می رسد که شامل ثبت کامل اطلاعات شناسنامه ای، اطاعات موقعیتی، تصویر مدارک لازم، شماره حساب و آدرس وبسایت می باشد.

در مرحله سوم پس از بررسی اطلاعات توسط کارشناسان سیزپی و در صورت تایید آن ، یک پیامک حاوی تایید اطلاعات ارسال می شود . با دانلود مستندات فنی از داخل پنل کاربری می توانید درگاه خود را راه اندازی کنید.کل فرآیند در کمتر از 24 ساعت انجام شده و کاربری فعال میشود .

بدیهی است سیزپی با در نظر گرفتن کوچکترین و بزرگترین کسب وکارها، برای هر کدام راه حل ویژه ای ارائه کرده است و تیم پشتیبانی از ابتدای کارهمواره در کنار پذیرنده خواهد بود.

اطلاعات بیشتر مراجعه به وب سایت: www.sizpay.com

چرا جامعه کاربران iOS با اینکه درصد کمی هستند ولی برای کسب‌وکارها و اپلیکیشن‌ها مهم محسوب می‌شوند؟

اسفند ۹۷، اپل برای اولین بار به‌صورت گسترده، بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی iOS را به دلیل استفاده از «گواهی‌های توسعه سازمانی» و دور زدن قوانین اپل، از دسترس خارج کرد. با توجه به مشکلاتی که بعد از این موضوع برای کاربران iOS به وجود آمد، بسیاری از آنها به سمت سیستم‌عامل اندروید رفتند؛ در همین راستا نیز برخی این موضوع را به دلیل کم بودن تعداد کاربران iOS، کم‌اهمیت دانستند. اما فرضیه‌ای وجود دارد که با وجود اینکه تعداد کاربران iOS در ایران کم است ولی جامعه جذابی برای اپلیکیشن‌ها و کاربران باکیفیت‌تری نسبت به اندروید هستند.

با توجه به این فرضیه، با اینکه تعداد کاربران iOS نسبت به اندروید کم است اما گروه مهمی هستند چراکه کسانی که تلفن همراه آیفون می‌خرند اغلب از درآمد بالاتری نسبت به قالب جامعه برخوردار هستند. در حال حاضر حداقل قیمت یک تلفن آیفون قدیمی ۲ میلیون تومان و حداکثر قیمت برای جدیدترین موبایل آن ۲۰ میلیون تومان است. همچنین این کاربران به‌طورکلی به خاطر ماهیت آیفون و سرویس‌های آن با فضای کار با اپلیکیشن‌ها و پرداخت هزینه برای استفاده از اپلیکیشن‌ها بیشتر آشنا هستند و درگیری‌شان با اپ‌ها نیز بیشتر است؛ در نتیجه برای کسب‌وکارها، اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی جامعه جذاب‌تری هستند چراکه تجربه نشان داده این دسته نسبت به کاربران اندروید راحت‌تر خرید و پول خرج می‌کنند.

هیچ آمار رسمی وجود ندارد که چند آیفون در سراسر ایران فعال هستند اما در میان تخمین‌ها می‌بینیم که حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد از کاربران موبایل در ایران، آیفون دارند. کسب‌وکارهای ایرانی هم به دلیل اینکه می‌دانند آیفون‌داران، خرج‌کننده‌های بهتری هستند، حاضر نیستند این قشر کوچک را فراموش کنند. البته توجه داشته باشید تنها ما نیستیم که این فرضیه را مطرح می‌کنیم بلکه آمارها نیز این فرضیه را تا حدی تایید می‌کنند. به گفته ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، ۱۵ درصد تعداد تراکنش‌های پرداخت موبایلی توسط آیفون انجام می‌شود که ۴۰ درصد کل مبلغ تراکنش‌های موبایلی را تشکیل می‌دهند.

منبع: راه پرداخت 

www.sizpay.com