اتصال شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان به سامانه شاهکار

به گزارش واحد روابط عمومی شرکت پیشگامان، این مجموعه توانست به شبکه احراز هویت کاربران ایرانی (شاهکار) متصل شود. بعد از آنکه امکان اتصال بخش خصوصی به سامانه شاهکار برای احراز هویت کاربران فراهم شد شرکت دانش بنیان پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان به عنوان یکی از فعالان حوزه کسب و کارهای بانکی و پرداخت الکترونیک با سازمان فناوری اطلاعات وارد مذاکره شد و توانست با موفقیت به این سامانه متصل شود. بر اساس آخرین گزارش سازمان فناوری اطلاعات در حال حاضر 34 کسب و کار در حال دریافت سرویس هستند .
 

 

درباره سامانه شاهکار

سامانه شاهکار در پی مصوبه شورای عالی فضای مجازی به منظورتامین کامل حریم خصوصی و امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی و حقیقی در سال ۹۴راه‌اندازی و به تدریج سرویسهای مختلف به آن اضافه شده است.سامانه شاهکار در واقع یک واسط بین اپراتورهای مخابراتی و مراجع تطبیق هویت است. کسب و کارها پیش از ارائه سرویس به مشترکین خود، از طریق سامانه شاهکار، هویت مشترکین را از نظر حقیقی یا حقوقی، ایرانی یا خارجی بودن صحت‌سنجی می‌کنند و درصورت تائید درستی اطلاعات در سامانه، کسب و کار اجازه ارائه سرویس به مشترکین را دارد. 
 

پیشگامان و شاهکار 

از جمله محصولات این مجموعه می توان موبایل بانک ، اینترنت بانک ، کیف پول الکترونیکی پس پی و درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را نام برد.استفاده از این برنامه ها نیازمند احراز هویت کاربران می باشد و جهت امنیت بیشتربه خصوص در حوزه پرداخت ها بر آن شدیم تا از طریق اتصال به شاهکار کاربران را احراز هویت کنیم.

نوشته شده توسط روابط عمومی پیشگامان
https://www.itp.bz

https://www.sizpay.com

 

نیاز به مشاوره در زمینه نرم افزار دارم

بدون تردید یکی از مهمترین عوامل در راه اندازی و عملیاتی شدن موفق یک سیستم نرم افزاری در هر سازمان، مشاوره تخصصی باکارشناسان ارشد در زمینه مربوطه است . شرکت پیشگامان فناوری اطلاعات کهکشان باتجربه ای بیش از یک دهه در حوزه نرم افزارهای بانکداری و پرداخت و بهره گیری ازمتخصصان و کارشناسان بانکی و فنی می تواند جهت شناخت نیازها و رفع آن راهنمای مناسبی باشد. 

کدامین  زمینه ها:

·        مشاوره در زمینه نرم افزارهای بانکداری

 ·        مشاوره در زمینه راه اندازی اینترنت بانک

·        مشاوره در راه اندازی موبایل بانک

·        مشاوره در زمینه پرداخت الکترونیک

 ·        مشاوره در زمینه کیف پول های الکترونیکی

·        مشاوره در زمینه سیستم های بازرسی 

·        مشاوره در زمینه پیاده سازی نرم افزارهای مبتنی بر اندروید و IOS

·        مشاوره در طراحی و اجرای باشگاه مشتریان 

·        مشاوره در زمینه دیتاسنتر

 ·        مشاوره در زمینه سوئیچ های پرداخت

·        مشاوره در زمینه انواع سخت افزار 

چرا پیشگامان؟ 

زیرا جزو اولین شرکت های تولید کننده نرم افزارهای بانکداری هستیم، تجربه لازم در زمینه طراحی و اجرای کیف پول الکترونیکی با نام پس پی را داریم، مجوز ارائه درگاه پرداخت اینترنتی (IPG) از بانک مرکزی را داریم، تجربه پیاده سازی موبایل بانک در هر دو نسخه اندروید و IOS را داریم . بر اساس نیاز سنجی بانک های کشور سیستم بازرسی متناسب با نیاز آنها را ارائه کردیم . 

لینک های مرتبط:

https://www.sizpay.com

https://paspay.net

https://www.itp.bz/Blog/%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86%D9%87-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%85

۵ بخش مهم که بانک‌ها باید بر روی آن تمرکز کنند

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ فین‌تک‌ها در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات ممتاز به مشتریان، بهبود تجربه مشتریان، شفافیت و ارتباطات، یعنی همه‌ی ویژگی‌هایی که مشتریان به دنبال آن هستند، وجهه‌ی خوبی دارند. 

 

با این حال، در حالی که فین‌تک‌ها نوآوری‌های جدیدی را به صنعت معرفی می‌کنند، بانک‌ها دارایی‌های قابل توجهی دارند که به آن‌ها امکان می‌دهد از فین‌تک‌ها پیشی بگیرند. در ادامه پنج بخش مهمی که بانک‌ها باید بر روی آن تمرکز کنند را معرفی می‌کنیم. 

 

سرمایه‌گذاری در یک UX درخشان

 

در حالیکه فین‌تک‌ها در برآوردن انتظارات مشتریان موفق هستند، بانک‌های سنتی راکد باقی مانده‌اند. با وجود داده‌های پیشرفته در مورد مشتریان، شرکای تکنولوژی و ابزارهای خدمات خودکار، هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست. در این اوضاع، دستیابی به پول نقد باید به آسانی ارسال یک درخواست برای پول به یک ATM در نزدیکی موقعیت فرد و برداشتن آن در زمان مناسب باشد. واریز یک چک نیز باید به آسانی اسکن یک QR کد باشد. 

 

هم‌چنین لازم است که بانکها هم در اپلیکیشن موبایلی و هم در طراحی وبسایت، تجربه کاربری‌ مناسب را در نظر بگیرند. امروزه مشتریان به آسانی بانک‌های‌شان را بر مبنای UX تغییر می‌دهند. بنابراین هر هزینه‌ای در تکنولوژی UX یک سرمایه‌گذاری است.‌  

 

توجه به شخصی‌سازی

 

مشتریان به دنبال احساس ارزشمندی و درک شدن هستند. اگر بانک‌ها بخواهند نشان دهند که به مشتریان اهمیت می‌دهند، باید برای شناخت هر مشتری از طریق IA، جمع‌آوری داده و ایجاد ارتباطات موثر، زمان صرف کنند.

 

این تلاش می‌تواند بانکها را برای ارائه‌ی توصیه‌های خاص، ابزارها و خدمات شخصی توانمند کند. برای مثال، اگر یک مشتری وام دانشجویی داشته باشد، باید گزینه‌های تامین مالی مجدد به او ارائه شود. حتی تاکتیک‌های ساده مانند استفاده از اسم کوچک و پیام‌های مرتبط می‌تواند این احساس را بدهد که مشتری در مسیر وفادار شدن به بانک است‌.  به همین دلیل نئوبانک‌ها در جذب مشتریان با استفاده از زبانی که آن‌ها را درگیر کند، پیروز خواهند شد.

 

یافتن نقاط تماس مشتری در دنیای دیجیتال

 

انتظار می‌رود که پرداخت‌های دیجیتال در سطح جهان تا سال ۲۰۲۰ به ۷۲۶ میلیارد تراکنش برسند. بانک‌های سنتی باید صدایشان را در اکوسیستم جدید پیدا کنند. 

 

خوشبختانه، اقدام برای ایجاد یک خرید، خواه توسط صندوق فروشگاهی باشد یا آنلاین، درست از مسیر بانک، فروشنده و مشتری می‌گذرد، یعنی جایی که توانایی بالقوه‌ای برای ادغام نقاط تماس بانک‌ها با رفتار خرید مشتریان دارد. 

 

بانک‌ها باید برای ارائه‌ی محصولات و خدمات ویژه به مشتریان از نقاط تماس شناخته شده‌ی آنها استفاده کنند. APIهای بانکداری باز، داده‌های کلان و AI در حال تغییر بازار پرداخت‌ها هستند و بانک‌های باهوش از اتحاد استراتژیک برای کسب جایگاهی جدید استفاده می‌کنند. 

 

 

جست‌وجوی شرکای نظارتی

 

چرا از قوانین به عنوان یک ابزار ثابت برای نوآوری استفاده نکنیم؟ به جای واکنش به هر قانون جدید با حداقل سطح انطباق، بانک‌ها باید فعالانه به دنبال شرکایی باشند که به آن‌ها در ایجاد راه حل‌های تکنولوژیک برای پوشش ریسک‌ها و تطابق با چالش‌ها کمک کند. 

 

تکنولوژی می‌تواند در اتوماسیون جریان کار، ایجاد گزارش‌ها و تحلیل‌ها در کنار کاهش خطای انسانی کمک کند. در حالی که بانک‌ها در حال مبارزه با مشکلات سیستم سنتی هستند، APIها به آسانی امکان ادغام و اجرای موثر را برای سیستم موجود فراهم می‌کنند. سرمایه‌گذاری در تکنولوژی یکی از فرصت‌های بزرگ برای بانکها است تا بتوانند با فین‌تک‌ها رقابت کنند. 

 

به روز بودن در ایجاد امنیت برای مشتریان

 

در سال ۲۰۱۲، زمانی که قابلیت‌های باز کردن قفل با اثر انگشت اولین بار معرفی شد، مشتریان در استفاده از آن شک داشتند. اما حالا اپل قابلیت ID لمسی را به آیفون اضافه کرده و پین سنتی تقریبا منسوخ شده است‌.

 

بانک‌ها می‌توانند با ایجاد دسترسی بیش‌تر به اپلیکیشن‌هایشان و متمایز ساختن آن از طریق تکنولوژی احرازهویت بیومتریک از مزایای این قابلیت‌ها بهره‌مند شوند. با رشد سریع اکوسیستم API، بیش‌تر بانکها از مزایای این راه حل‌ها بهره خواهند برد. 

 

شاید فین‌تک‌ها پیشتاز مسیر نوآوری در صنعت بانکداری جدید باشند، اما بانک‌های سنتی سرمایه و اعتبار غیرقابل جایگزینی دارند. از طریق همکاری و هم‌افزایی، و ترکیب آن با راه حل‌های پیشرفته، بانک‌های و فین‌تک‌ها می‌توانند با همکاری یکدیگر به تحول اکوسیستم بانکی و ایجاد یک محیط پررونق کمک کنند.

به نقل از سایت عصربانک

https://sizpay.com